nedeľa 22. januára 2017

Pečený tvarohovo-karamelový cheesecake

                    Ďalšia dobrotka nad dobrotky tento môj experiment. Vždy to tak nazvem, ale proste je to tak. Za prvé sa mi nepáči úplne kopírovať už odskúšané recepty, za ďalšie sa moja snaživá duša potom cíti o niečo spokojnejšie, že som prispela k zrodeniu nejakého nového "pomlsku", a za tretie, blog je blog, a človek by v ňom mal prísť s niečím novým. Teda aspoň podľa mojich mozgovo-vlnových kalkulácii je to tak. Ak sa nudíte tak ako momentálne ja, po skúškovom, môžte si urobiť túto maškrtu a potešiť tak svojich spolubydlovníkov :D so Let´s go..

Ingrediencie (tortová forma):
180 g hladkej múky
1 pl cukru
2 žĺtka
štipka soli
125 g masla
len medzi prsty prášku do pečiva

2 vaničky tvarohu = 500g
1 salko
cukor podla chuti
2 bielka
1 väščí banán ( môžte ho urobiť kludne aj bez, len ja banánový milovník ich pchám všade)
horká čokoláda na ozdobenie


          Z múky, cukru, žĺtkov, soli, prášku do pečiva a zmäknutého masla si urobíme cesto, ktoré následne dáme na 15-20 minút do chadničky oddýchnuť. Salko si vopred aj v konzerve uvaríme 60-90 minút (najlepšie deň vopred), a necháme konzervu prechladúť. Potom uvarené prechladnuté salko zmiešame s tvarohom, vyšlahaným snehom z bielkov a cukrom podľa chuti.
           Tortovú formu vyložíme papierom na pečenie, ak nemáme tak dôkladne vymastíme maslom a vysypeme hladkou múkou. Potom vložíme rozvaľkané cesto aj po okrajoch, aby sme vytvorili akoby vaničku, do ktorej potom vlejeme tvarohovú zmes. Ak sa cesto trhá, môžme ho vkladať po kúskoch a prstami popritláčať k sebe. Následne len zľahka potrieme tvarohovou zmesou na ktorú poukladáme natenko nakrájaný banán a naň dáme zvyšný tvaroh so salkom. Vložíme do vopred vyhriatej rúry 180°C na cca 40-45 minút. Po vychladnutí roztopíme čokoládu a dozdobíme.


                                                                      MŇAM!





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára